فناوری اطلاعات برسام

ساخت وبلاگ
با آپدیت جدیدی که برای افزونه‌ ی اسکایپ (Skype) مرورگر گوگل‌ کروم منتشر شده، حالا امکان دسترسی به این سرویس از طریق ایمیل، تقویم‌ها و توییتر فراهم شده است.اگر از مرورگر کروم استفاده نمی‌کنید، اما از اسکایپ برای کار یا ارتباط با دوستان خود بهره می‌برید؛ به‌روزرسانی جدید افزونه‌ی این سرویس ارتباطی برا فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 194 تاريخ : چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت: 3:57

به زودی خواهید توانست برخی بازی‌ های محبوب کنسول بازی پلی استیشن ۴ مانند Uncharted 4 و The Last of Us Remastered را بر روی رایانه‌ های شخصی خود اجرا کنید.به گزارش برسام و به نقل از فارس، سونی کنسول بازی پلی‌ استیشن ۴ خود را با سرویس اجرای بازی آنلاین و تحت وب PlayStation Now پیوند بیشتری زده تا تقری فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 220 تاريخ : چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت: 3:57

نسخه ویژه‌ای از شیائومی ردمی نوت ۴ امروز عرضه می‌شود. این نسخه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. Xiaomi هنوز اطلاعاتی در مورد عرضه جهانی گوشی ردمی نوت ۴ (Redmi Note 4) نسخه ۴ گیگ منتشر نکرده است و شاید این تنها در چین عرضه شود.شیائومی گوشی‌ های سری ردمی را به‌عنوان دیوایس‌هایی مقرون‌ فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت: 3:57

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

یکی از فروشگاه‌های مجازی در دنیای تکنولوژی فروشگاه Google Play است که روزانه شاهد استفاده‌ی تعداد زیادی کاربر از آن می‌باشیم. حال بر طبق آخرین آمار منتشر شده در رابطه با این فروشگاه، تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها در سه ماهه‌ی ابتدای سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۱٫۱ میلیارد برآورد شده است که در نوع خود کم سابقه می‌باشد. برای آگاهی از رکورد‌داران این لیست با ما همراه باشید.

دانلود نرم افزارها از Google Play رکورد زد!

Google Play

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دیجی رو، گوگل پلی فروشگاهی است که بیش از دو میلیون اپ مختلف را در خود جای داده است و کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌توانند آنها را دانلود و استفاده کنند. باور این موضوع سخت است که شش سال پیش این فروشگاه با نام Android Market و تنها با ۳۰ هزار اپلیکیشن کار خود را آغاز کرد و اکنون در بین فروشگاه‌های مجازی به غولی بدل شده است، به طوری که بدون بعضی از برنامه‌های کاربردی آن زندگی کاربران مختل می‌شود.

طبق گزارشی که توسط Sensor Tower منتشر شده، تعداد نصب اپلیکیشن‌ها از گوگل‌پلی استور درحدود ۱۱٫۱ میلیارد دانلود در سه ماهه اول سال جاری میلادی اعلام شده است که افزایش ۶٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

در فروشگاه Google Play تعداد بازی‌ها، پنج برابر تعداد اپلیکیشن‌های کاربردی است که نسبت به اپ‌های مرتبط، رشد یک درصدی را در سه ماهه‌ی ابتدای سال۲۰۱۶ نشان می‌دهد. اپلیکیشن‌های موجود در دسته عکاسی گوگل پلی استور در این بازه‌ی زمانی با ۲۰ درصد، بیشترین رشد را از نظر تعداد دانلودها داشته‌اند. در فاصله‌ی زمانی ماه ژانویه تا مارس، دانلود بازی‌ها در این فروشگاه نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر با نسبت ۴ به ۱ بیشترین تعداد دانلودها را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی Sensor Tower در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ سه اپلیکیشن برتر از نظر تعداد دانلود‌ها از گوگل پلی همگی در دسته‌‌ی شبکه‌های اجتماعی قرار دارند؛ پیام‌رسان فیسبوک، شبکه اجتماعی فیسبوک، و اسنپ‌چت.

بازی معروف و محبوب Candy Crush Jelly Saga در این رتبه بندی مقام چهارم را از آن خود کرده و Pandora در جایگاه پنجم تکیه زده، در رتبه هفتم نام آشنای اینستاگرام خودنمایی می‌کند و واتس آپ نیز جایگاه ۱۲ را اشغال کرده است.

نمودار گرافیکی زیر رشد تعداد دانلود از فروشگاه گوگل پلی را در حالی که شامل بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن است نشان می‌دهد .

Google Play
نمودار گرافیکی رشد تعداد دانلود از فروشگاه گوگل پلی

در فهرست زیر نیز می‌توانید اپلیکیشن‌های دارای رتبه اول تا بیست از نظر دانلود از فروشگاه Google Play را مشاهده نمایید.

Google Play

فهرست بیست اپلیکیشن برتر از نظر دانلود

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:33

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

شرکت اپل به تازگی آمار بسیار جالبی را منتشر کرده است: مالکان آیفون‌ها به طور میانگین در هر روز ۸۰ باز قفل گوشی خود را باز می‌کنند. با ما همراه باشید.

Apple ؛ کاربران آیفون هر روز ۸۰ باز قفل گوشی خود را باز می‌کنند

کاربران آیفون

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از تک شات، اپل این آمار را در جریان یک جلسه مطبوعاتی ارایه کرده است، جلسه‌ای که با محوریت لایه های مختلف امنیتی مورد استفاده اپل برای محافظت از مشتریان و عدم همکاری با نهادهای دولتی برگزاری شد. اپل در این جلسه هم چنین به دیدگاه خود درباره درگیری‌های امنیتی فعلی بین پلیس و شرکت‌های فناوری بر سر رمزنگاری دستگاه های هوشمند پرداخت.

ارایه این آمار به موضوع این جلسه کاملا مرتبط بود زیرا به گفته اپل حدود ۸۹ درصد از مالکان آیفون‌ها برای باز کردن قفل گوشی خود از اثر انگشت و فناوری تاچ آی دی این شرکت یا یک پسورد عددی چند رقمی استفاده می‌کنند. به این ترتیب این روزهای امنیت سایبری برای بخش عمده‌ای از کاربران اهمیت پیدا کرده است.

مطابق با گزارشی که Mary Meeker متخصص سرمایه گذاری خطر پذیر درباره گرایشات اینترنت در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد، اگر نگاه به نوتیفیکیشن‌های دریافتی در زمان قفل بودن صفحه نمایش برای خواندن یک پیام یا ایمیل دریافتی بدون آنلاک کردن گوشی را مد نظر قرار دهیم، کاربران به طور میانگین روزانه بیش از ۱۵۰ بار گوشی خود را چک می‌کنند. بنابراین آمار اپل در خصوص ۸۰ بار آنلاک شدن گوشی در یک روز توسط کاربران چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

البته می‌توان به این آمار از دید دیگری نیز نگاه کرد. اگرچه استفاده بخش عمده ای از کاربران از سیستم‌های تشخیص هویت بیومتریک و کدهای غیر قابل هک یک موفقیت بزرگ برای کارشناسان امنیت سایبری محسوب می‌شود، باید به این نکته هم توجه کنیم که کاربران در هر دقیقه و به صورت اعتیاد آور از گوشی های هوشمند خود استفاده می‌کنند و این وابستگی در دراز مدت بسیار خطرساز خواهد شد.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 211 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:33

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

چند هفته ی پیش هواوی پرچمداران جدید خود را با عناوین هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس معرفی کرد. قیمت این پرچمدار نسبت دیگر پرچمداران سازندگان چینی بسیار بالاتر است اما در مقابل این پرچمدار با تعدادی ویژگی منحصر به فرد عرضه میشود که کمی قیمت بالای آن را توجیه میکند.

عمر باتری Huawei P9 نسبت به پرچمدار قبلی بسیار بهتر است!

عمر باتری Huawei P9

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از سخت افزار مگ، هواوی پی ۹ به دوربین دو گانه ی جدیدی مجهز شده است که احتمالا شاهد عملکردی متفاوتی از این پرچمدار خواهیم بود همچنین پی ۹ از طراحی بسیار زیبایی برخودار است اما پی ۹ به باطری نه چندان پر ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که یک باطری با ظرفیت استاندارد معمولی در این دوران به حساب میآید اما طی تستی که وب سایت جی اس ام آرنا از باطری پی ۹ صورت داده است مشخص شده که عمر باطری این پرچمدار آنچنان هم بد نیست و نسبت به پی ۸ سال گذشته بهبود خوبی داشته است .

طی بررسی که توسط این وب سایت از باطری هواوی پی ۹ صورت گرفته است این تلفن هوشمند امتیاز عمر باطری ۷۵ ساعت را کسب کرده است که امتیاز نسبتا خوبی به حساب میآید. از نتیجه ی این تست برداشت میشود که مطمئنا پی ۹ ارتقای بسیار خوبی در این زمینه نسبت به پی ۸ که امتیاز ۶۴ ساعت را کسب کرده، داشته است. اضافه میشود که این تست در شرایط استاندارد صورت گرفته است و در صورت استفاده از حالت Ultra Saving Mode مطمئنا به عمر باطری بسیار بهتری دست خواهید یافت.

عمر باتری Huawei P9

اما به سراغ اعداد و ارقام تست باطری پی ۹ برویم. این پرچمدار در تست مکالمه ی ۳G حدودا ۱۴ ساعت و ۵۳ دقیقه دوام آورده است و همچنین پی ۹ تا ۹ ساعت و ۱۵ دقیقه در مرور وب طاقت آورده است. این پرچمدار موفق شده تا ۸ ساعت و ۴۶ دقیقه فایل ویدئویی را بدون وقفه پخش کند که رقم نسبتا خوبی است اما در مقایسه با دیگر پرچمداران چندان عالی به نظر نمیرسد. رزولوشن فول اچ دی این پرچمدار باعث میشود تا این گوشی هوشمند شما را تا پایان روز همراهی میکند.

عمر باتری Huawei P9

هواوی پی ۹ به صفحه نمایش ۵٫۲ اینچ با رزولوشن فول اچ دی ۱۰۸۰P مجهز شده است و در زیر بدنه ی این پرچمدار چیپست پردازنده ی جدید Kirin 955 قرار دارد که با ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه ی رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی (در نسخه ی های مختلف متفاوت است) همراه شده است. در پشت پی ۹ دوربین دو گانه ی ۱۲ مگاپیکسلی ساخت Leica قرار دارد و در جلوی گوشی لنز ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی قرار دارد. دیگر ویژگی های پی ۹ شامل باطری غیر جداسازی ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع، NFC، یو اس بی Type-C، سنسور اثر انگشت میشود.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 238 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:46

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

بلک‌بری بدون قفل که با همه اپراتورها کار می‌کند ۲۰۰ دلار دیگر ارزان شد تا جلوی بحران فروش گرفته شود.

قیمت  BlackBerry Priv کاهش یافت!

قیمت BlackBerry Priv

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از خبرآنلاین، کاربران اینک می‌توانند بلک‌بری پریو، اولین گوشی اندرویدی بلک‌بری را به قیمت ۴۵۰ دلار (یک‌میلیون و ۵۷۰ هزار تومان) بخرند.

تنها یک هفته از اظهارات مدیر اجرایی بلک‌بری مبنی بر تأیید گران بودن بلک‌بری پریو نمی‌گذرد که این گوشی با افت قیمت ۲۰۰ دلاری روبرو می‌شود.

البته پیش‌ از این نیز ۵۰ دلار دیگر روی این گوشی تخفیف در نظر گرفته‌شده بود و گوشی ۷۰۰ دلاری ۶۵۰ دلار فروخته می‌شد اما اینک سازنده چینی-کانادایی تصمیم گرفته تا ۲۰۰ دلار دیگر به مشتریان تخفیف دهد و این یعنی معادل ۳۱ درصد کاهش قیمت!

قرار است امسال نیز دوگوشی اندرویدی دیگر توسط بلک‌بری در رنج قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار راهی بازار شود.

کارشناسان معتقدند اینک موقع خرید بلک‌بری پریو است که به‌عنوان امن‌ترین گوشی اندرویدی (هرچند اندروید کلاً امنیت پایینی دارد) به‌صورت ماهانه به‌روزرسانی امنیتی می‌شود.

{این گوشی در حال حاضر در بازار ایران بین ۲ میلیون ۳۰۰ تا ۲ میلیون و۷۰۰ عرضه می‌شود که استقبال چندانی هم از آن نشده است و اینک فروشندگان ایرانی مجبورند قیمت‌های خود را تا ۱ میلیون و ۷۰۰ پایین بیاورند!}

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:46

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

در گذشته های اندک دور، شمار نه چندان زیادی از کاربران ویندوز تصمیم گرفتند که نرم افزار کوئیک تایم اپل را روی کامپیوترهای خود نصب کنند و از آنجا که این نرم افزار کاملا محجور و قدیمی شده است، به لحاظ امنیتی شدیدا در خطر قرار دارد.

اپل از نرم افزار QuickTime پشتیبانی نمی کند!

نرم افزار Quicktime

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دیجیاتو، هفته گذشته وزرات امنیت کشور آمریکا به کاربران ویندوز توصیه کرد که این برنامه را از روی کامپیوترهای خود پاک کنند و علت را هم شکاف های امنیتی بالقوه ای عنوان کرد که در این برنامه وجود دارند و حالا اپل نیز همین توصیه را به کاربران خود کرده است.

براساس گزارش وال استریت ژورنال اپل تایید کرده که از این پس از کوئیک تایم ۷ برای ویندوز پشتیبانی نخواهد کرد و آپدیتی هم برای آن ارائه نمی کند.

آنطور که شرکت ساکن کوپرتینو روی وبسایت خود آورده است، مدتهاست که استفاده از آیتونز منوط به نصب Quicktimes بوده است اما این مساله از زمان ارائه نسخه ۱۰٫۵ که در اکتبر ۲۰۱۱ از راه رسید تغییر کرد.

این نرم افزار عمدتا برای پخش ویدئوهای تحت وب به کار می رفت اما طولی نکشید که از رونق افتاد و جای خود را به تکنولوژی هایی نظیر HTML5 داد. بنابراین، برای اغلب کاربران دلیلی وجود ندارد که این اپ را روی دستگاه شان نگه دارند. با در نظر داشتن تهدیدات امنیتی مهمی که هم اکنون پیش روی کاربران این نرم افزار قرار دارد و فقدان هرگونه آپدیت از سوی اپل، بهتر است که هرچه سریع تر این برنامه را از سوی سیستم خود پاک کنید.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:46

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

این روزها اپلیکیشن محبوب ایرانیان ، یعنی تلگرام ( Telegram ) حال روز خوبی ندارد و مدام دچار اختلال می شود.همین چند روز پیش بود که تلگرام برای ساعاتی در خاورمیانه، شمال آفریقا و اورپا دچار اختلال شده بود و حالا یک بار دیگر شاهد اختلال اپلیکیشن تلگرام در کشورمان هستیم.

اختلال در تلگرام !

اختلال در تلگرام

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از گجت نیوز، اختلال امروز تلگرام از حوالی ساعت ۲۳:۱۵ در کشورمان آغاز شده به طوری که امکان دریافت و ارسال هیچ اطلاعاتی از طریق این اپلیکیشن میسر نیست.مسئولین تلگرام هنوز هیچ واکنشی به مشکلات امروز این برنامه نشان نداده و در حال حاظر علت آن نامعلوم است.

اختلال اپلیکیشن تلگرام مدتی است زیاد شده و آخرین بار همین پنج شنبه گذشته بود که برای ساعاتی تلگرام از دسترس خارج شده و دچار اختلال شدید بود.ساعاتی بعد شرکت تلگرام رسما مشکلات این اپلیکشن در برخی مناطق نظیر خاورمیانه، شمال آفریقا و اورپا را تایید کرد و اندکی بعد مشکل برطرف گردید.

همانطور که گفته شد هنوز هیچ اطلاعاتی از علت اختلال امروز تلگرام منتشر نشده اما در صورت کسب اطلاعات بیشتر طی ساعات آینده همین خبر به روزرسانی خواهد شد.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 210 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 13:09

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

فوق العاده ترین مکان های زیبا بر روی کره زمین ( قسمت اول)

مکان های زیبا

پرواز چشمه آب گرم، نوادا، ایالت متحده آمریکا

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 11:48

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

فروشنده پیج است؛ فروشنده‌ای که وقتی از درآمدش سؤال می‌کنم، محجوبانه پاسخ می‌دهد: «یه‌ کم دیگه ‌میلیاردر می‌شم!» به گفته خودش هفت سال است که با اینترنت نان می‌خورد.

میلیاردر شدن با لایک و فالوئر

میلیاردر شدن با لایک و فالوئر

«پیام که دریافت می‌شود چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد تا پاسخ دهد. مدیر یکی از پرطرفدارترین کانال‌های تلگرام است که به گفته خودش، ماهانه ٣٠‌ میلیون تومان درآمد دارد. برایش در تلگرام می‌نویسم در حال نوشتن گزارشی درباره کسب‌وکارهای اینترنتی هستم و می‌خواهم درباره تجربه او بدانم. او که نام کاربری «منصور قیامت» را دارد و البته نام اصلی‌اش هم نیست، چند ثانیه بعد پاسخ می‌دهد: «جواب این سؤال که خیلی واضحه. مخاطب‌های یک کانال یا پیج وقتی زیاد بشن، می‌شه تبلیغات گرفت و در کانال یا پیج نمایش داد و کسب درآمد کرد. موضوع پیچیده‌ای نیست.» و وقتی می‌پرسم: «چطور بازاریابی می‌کنید؟» باز هم با همان بی‌خیالی قبلی جواب می‌دهد: «بازاریابی نیازی نیست. خود آگهی‌دهنده‌ها میان بهم پیام میدن.»

اما موضوع به آن سادگی‌ها که منصور قیامت، جوان ٣١ساله قمی و تحصیل‌کرده زبان انگلیسی، می‌گوید، نیست. خیلی‌ها مثل او و با آرزوی داشتن شغلی بی‌دردسر و با درآمد ‌میلیونی وارد این کار می‌شوند و بعد از مدتی می‌بینند برای جلب مخاطب باید دست به کارهایی بزنند که عاقبت آن را یا پلیس فتا تعیین می‌کند یا فیلترینگ تلگرام.

«پیج‌فروشی»، «افزایش فالوئر اینستاگرام» و «افزایش ممبر کانال» از عجیب‌ترین و البته خطرناک‌ترین شغل‌های دنیای مجازی یا کسب‌وکارهای اینترنتی هستند. عجیب از این نظر که به گفته «رضا الفت‌نسب»، دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی، خود سازمان توسعه تجارت الکترونیک هم که مرجع تصمیم‌گیرنده درباره مشاغل وابسته به اینترنت است، هنوز نمی‌داند باید اینها را شغل به حساب بیاورد یا نه و خطرناک به این دلیل که همین رسمی‌ نبودن در بسیاری موارد مانع از آن می‌شود که صاحبان این مشاغل بتوانند «نماد اعتماد الکترونیکی» دریافت کنند و این یعنی داشتن یک «شغل غیرقانونی».

الفت‌نسب در این زمینه می‌گوید: «کسب‌وکارهای اینترنتی، حوزه بسیار وسیع و متنوعی است. هر روز یک امکان جدید به امکانات فضای مجازی اضافه می‌شود و به‌ همین‌ دلیل کنترل و تصمیم‌گیری درباره آنها کار آسانی نیست. ولی واقعیت این است که باید در این زمینه قانون‌گذاری و حمایت از سوی نهادهای دولتی انجام گیرد. اگر شما از ترافیک و آلودگی هوا حرف می‌زنید و خواهان حل‌شدن آنها به‌ وسیله رواج خدمات اینترنتی هستید، باید از مشاغل اینترنتی حمایت و برای آنها قانون‌گذاری کنید وگرنه اوضاع همین می‌شود که می‌بینید».

اشاره او به پیج‌فروشی در اینستاگرام است؛ پیج‌هایی که با اسامی‌ای مثل «سحر»، «سپیده»، «نیلوفر»، «شیما» و… در اینستاگرام برای فروش درست می‌شود. عکسی که برای پروفایل این پیج‌ها انتخاب و استفاده می‌شود، عکس‌های دزدیده‌ شده از گوشه‌ و کنار اینترنت است و در بخش توضیحات پیج هم آمده: «برای خرید پیج از ١٠K تا ۵۵٠K در تلگرام پیام بدید.»

آنچه درون این پیج‌ها آپلود می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد، باز هم عکس‌های شخصی دخترانی است که شاید روحشان هم خبر نداشته باشد عکسشان در یک صفحه اینستاگرام قرار گرفته تا مخاطبان آن پیج را افزایش دهد و آن پیج را برای فروش آماده کند. معمولا هم این اتفاق می‌افتد. فالوئرهای پیج به‌ صورت واقعی یا غیرواقعی (به قول خود فروشندگان پیج «فالوئر فیک») بالا می‌رود. با بالارفتن فالوئرها، آگهی‌دهنده‌ها سراغ این پیج‌ها می‌آیند؛ یا آن را می‌خرند تا برای تبلیغ محصولاتشان یا برای انتشار یک یا دو پست تبلیغاتی، از این پیج‌ها استفاده می‌کنند. درباره تلگرام هم اتفاق کاملا مشابهی می‌افتد، هرچه ممبر (عضو) یک کانال بیشتر باشد، فروش آن راحت‌تر و تبلیغات در آن مؤثرتر خواهد بود.

به آدرس تلگرامی که در یکی از این پیج‌ها اعلام شده پیام می‌دهم. از او درباره قیمت‌ها و کارش می‌پرسم. پاسخ ادمینی که هیچ ردپایی از «خود واقعی‌اش» در میان نیست، این است: «سلام خسته نباشین… اول از همه خواهر من فیک ندارم… واقعی و تضمینی کار می‌کنم و بعد از خرید بازم فالوها میره بالا اگه فعالیت‌تون خوب باشه… اینکه من با عکس دختر میارم پیجارو بالا دروغه و پیجای من آنالیز شده توی اینستا هست و دائمی فالو می‌گیره تا حدی… قیمت هر ١K (هزار نفر) مساوی با ١٠ ‌هزار تومان… قیمت جاهای دیگه بالاتره… سر قیمت چونه نمی‌زنم… اگه به این قیمت راضی هستی پیام بده… فروش به‌صورت غیرحضوریه… اگه اعتماد بکنی که چه بهتر… شماره کارت میدم کارت‌به‌کارت می‌کنی بعدِ واریز، رمز داده می‌شه… جواب این سؤالت که از کجا معلوم واقعی و فیک نیستن و از کجا معلوم بعد واریز پیجو تحویل میدم، جوابت راحته، فیک از تعداد لایک‌هایی که توی یه ساعت اول گذاشته شده، معلوم میشه… برام مهم اینه بفروشم… مشتریم مشتری میاره… پیچوندن هیچ ارزشی نداره و اگه من بپیچونم، یه شاکی داشته باشم، ‌هزار تا شاکی که پیجشونو بقیه پیچوندن به شاکیام اضافه میشه… قانون قیمت گفته شد، خریداری پیام بده… در پناه حق… حالا قیمت واقعی پیج‌رو توی گوگل سرچ کنی: فروش پیج اینستا، می‌فهمی… خدا نگهدار.»

قیمت پست‌های تبلیغاتی در پیج‌های پربیننده اینستاگرام هم به نقل از یکی دیگر از فروشندگان پیج این است: «یک ساعت، ١٠ هزار تومان، دو ساعت، ١۵‌ هزار تومان، سه‌ ساعت، ٢٠‌ هزار تومان، شش ساعت (دو بار ریشات) ۴٠‌ هزار تومان، ٢۴ ساعت (دو بار ریشات) ۵٠ هزار تومان. پکیج هفتگی: تبلیغ هفتگی روزی یک عکس، یک‌ساعته، ۵٠ هزار تومان، تبلیغ هفتگی روزی یک عکس، دو ساعته، ٨٠‌ هزار تومان. پکیج ماهانه: تبلیغ ماهانه روزی یک عکس، یک‌ ساعته، ٢٠٠ ‌هزار تومان، تبلیغ ماهانه روزی یک عکس، دو ساعته، ٣٠٠ ‌هزار تومان. افزایش فالوئر تضمینی: هر هزار فالوئر، صد هزار تومان.» البته فروشندگان پیج‌ها دوست ندارند درباره درآمدشان حرف بزنند. همان‌طور که «آقای ‌میلیاردر» دوست ندارد.

ملاقات با آقای ‌میلیاردر

«سروش امیدی»، ٢۵ساله فروشنده پیج است. اما فروشنده‌ای که وقتی از درآمدش سؤال می‌کنم، محجوبانه پاسخ می‌دهد: «یه‌کم دیگه ‌میلیاردر می‌شم!» به گفته خودش هفت سال است که با اینترنت نان می‌خورد. با طراحی وب‌سایت و فروش سرور، ‌هاستینگ و دیگر فضاهای اینترنتی کارش را آغاز کرده و حالا یک شرکت دارد با ٣٠ نفر نیروی مستقر و ٨٠ نیروی دورکار. موضوع شرکت هم «فروش پیج اینستاگرام با فالوئر بالا»، «افزایش تعداد فالوئرهای اینستاگرام»، «فروش کانال تلگرام» و «افزایش ممبر کانال» همگی به‌صورت تضمینی و البته تبلیغات در پیج‌های پربازدید است.

امیدی در این زمینه می‌گوید: «بهمن‌ سال ١٣٩٢ سراغ تبلیغات در پیج اینستاگرام رفتم و توانستم از بهمن‌ماه تا ١٣ فروردین ١٣٩٣، در یک پیج با مضمون جُک و طنز ٣٠ هزار فالوئر پیدا کنم. ٣٠ هزارتایی که شدم، یک هتل برای تبلیغاتش به پیجم پیام داد و چون تعرفه‌های تبلیغات پیج خیلی پایین بود، این هتل که تا قبل از آن همیشه در سطح شهر بیلبورد داشت، بیلبوردهایش را جمع کرد و همه تبلیغاتش را به اینستاگرام و پیج من آورد.»

او ادامه می‌دهد: «مردادماه ١٣٩٣ یک سایت برای فروش پیج ایجاد کردم و تبدیل به اولین کسب‌وکار اینترنتی در این زمینه شدم. اوایل، کارم سخت بود و سازمان توسعه تجارت الکترونیک به من نماد اعتماد الکترونیکی نمی‌داد چون بعضی‌هایشان اصلا نمی‌دانستند اینستاگرام چیست؟ دو ماه طول کشید تا نماد گرفتم. از همان مرداد تا پایان اسفند ٩۴ ما پنج ‌هزار سفارش داشته‌ایم و پنج ‌هزار مشتری متفاوت از سرویس اینستاگرام ما استفاده کرده‌اند.»

اما قیمت‌های شرکت آقای‌ میلیاردر چطور است؟ به گفته خودش، فروش پیج اینستاگرام بسته به تعداد فالوئر پیج، از ٢۶ هزار تومان شروع می‌شود تا پیج ٨٠‌ میلیون‌تومانی! افزایش فالوئر هم از ٨٠ هزار تومان تا ١١٠ هزار تومان در ازای هزار فالوئر است. پس از ارائه امکانی به اسم «کانال» از سوی شبکه اجتماعی تلگرام، فروش کانال و افزایش ممبر هم به خدمات شرکت سروش امیدی اضافه شده است و از بهمن ٩۴ تاکنون ٩٠٠ سفارش در زمینه خدمات کانال داشته‌اند. قیمت‌ها هم به این شرح است؛ کانال با هزار ممبر با قیمت صد ‌هزار تومان، کانال با پنج هزار ممبر با قیمت ۵٠٠‌ هزار تومان و کانال با ١٠ هزار ممبر با قیمت ٩٧٠ ‌هزار تومان فروخته می‌شود. این البته همه ماجرا نیست. امیدی به گفته خودش، بزرگ‌ترین کمپین تبلیغاتی با ١٨ هزار پیج را دارد و برخی از پیج‌های فروشی‌شان دو ‌میلیون فالوئر دارند. خودش این اتفاق را این‌طور توضیح می‌دهد: «همان‌طوری که پول، پول می‌آورد، فالوئر هم فالوئر می‌آورد. شما کافی است تعداد فالوئرهایتان در اینستاگرام از صد هزار نفر بالاتر برود. دیگر حتی خود اینستاگرام هم شما را به‌ عنوان یکی از پیج‌های پرفالوئر به دیگران معرفی می‌کند. ما البته اقدامات دیگری هم انجام می‌دهیم مثل تبادل پیج یا تب‌ کردن که به این شکل اتفاق می‌افتد یک پیج با فالوئر زیاد پیج ما را در صفحه‌اش تبلیغ می‌کند و پیج ما، پیج او را. درباره کانال هم دقیقا همین است.»

او البته تأکید دارد: «ما البته یک تیم محتواسازی قوی داریم که محتوایی که کاربران می‌پسندند را تولید می‌کنیم و در کانال‌ها و پیج‌هایمان قرار می‌دهیم. برای فالوئر کسب‌ کردن دست به آنالیز می‌زنیم تا بر اساس سلیقه‌های مختلف عمل کنیم و چون یک شرکت حقوقی هستیم، شرکت‌های بزرگ سراغمان می‌آیند. معمولا افراد حقیقی که پیج درست می‌کنند و خودشان تلاش می‌کنند فالوئر به دست بیاورند، نمی‌توانند مشتری‌هایی حقوقی هم داشته باشند. ما حتی به پلیس فتا برای حل برخی پرونده‌هایشان، کمک می‌کنیم.»

البته هر کاری هم سختی‌های خاص خودش را دارد. فروشنده‌ میلیاردر پیج و کانال درباره سختی‌های کارش می‌گوید: «یکی از ادمین‌های ما یک پسر متولد ٧٨ است که در یکی از روستاهای اطراف فیروزآباد شیراز زندگی می‌کند. این ادمین ماهی شش‌ میلیون تومان درآمد دارد. ولی الان سه ماه است که دارد شش‌ میلیون پول درمی‌آورد. یک سال تمام هیچ درآمدی نداشت. خود من شب‌های زیادی نخوابیده‌ام و موبایل به دست بوده‌ام. باورتان نمی‌شود ولی بعضی روزها ممکن است هفت ساعت مداوم در حال کار با موبایل باشم. این یک کار واقعی است و باید برایش وقت بگذاری. مهم‌تر از آن سلیقه و حوصله داشته باشی و زود ناامید نشوی.»

کاسبان اینترنت یا برهم‌زنندگان امنیت

تعداد کسب‌وکارهای اینترنتی که مثل کسب‌وکار سروش امیدی، قانونی باشد، کم است اما تعدادشان رو به افزایش. این را دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی می‌گوید. الفت‌نسب توضیح می‌دهد: «روزی که ما انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی را راه‌اندازی کردیم، کمتر از هزار کسب‌وکار اینترنتی از سازمان توسعه تجارت الکترونیک نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده بودند. نزدیک به دو سال این تعداد به ١۵ هزار کسب‌وکار رسیده است. این یعنی ما در حوزه شغل‌های فضای مجازی با یک رشد فزاینده روبه‌رو هستیم و به‌همین‌دلیل لازم است در این زمینه به شکل جدی قانون‌گذاری صورت گیرد. الان تنها قانون موجود در زمینه تجارت الکترونیک مربوط به سال ١٣٨٢ است که مشکلات بسیاری دارد و نیاز به اصلاح دارد.»

انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی که شاید اسمش برای خیلی‌ها ناآشنا باشد، برای رفع خلأهایی مانند آنچه الفت‌نسب گفت، به وجود آمده است. این انجمن صنفی که مجوز تأسیسش را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ عنوان یک سازمان مردم‌نهاد گرفته، از سال ١٣٩٢ آغاز به کار کرده است و ۴٠٠ عضو دارد که همگی از طریق اینترنت ارتزاق می‌کنند. او در زمینه کسب‌وکارهای اینترنتی غیرقانونی می‌گوید: «مشکل اساسی این است که در این زمینه‌ سازمان‌ها و نهادهای موازی بسیار زیادی وجود دارد از بانک مرکزی گرفته تا وزارت بهداشت! مشکل دیگر هم این است که در این زمینه از ما که یک نهاد صنفی هستیم، کمک نمی‌گیرند. ما از ابتدای شروع فعالیتمان تاکنون به همه نهادهای دولتی موجود در این زمینه نامه نوشته‌ و اعلام کرده‌ایم حاضر به هر نوع همکاری هستیم. حتی حاضریم برای تخلفات احتمالی با پلیس فتا همکاری داشته باشیم اما از تنها جایی که در این مدت جواب گرفته‌ایم یکی مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است و دیگری سازمان توسعه تجارت الکترونیک.»

او ادامه می‌دهد: «همه هم فقط تخلفات را می‌بینند درحالی‌که این حوزه، مسائل بسیار زیادی دارد. مثلا در زمینه پرداخت مالیات یا بیمه یا جواز کسب، ما مشکلات بسیار زیادی داریم. ما حتی به کمیته فیلترینگ هم نامه‌نگاری داشته‌ایم ولی پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌ایم. حتما باید با محتواهای غیراخلاقی، غیرشرعی و غیرقانونی برخورد شود. اما تخلفاتی که در این حوزه اتفاق می‌افتد، تخلفات امنیتی نیست که قرار باشد با اشد مجازات روبه‌رو شود. گاهی حتی شاهد بوده‌ایم یک فروشگاه اینترنتی را که محصول می‌فروخته، فیلتر کرده‌اند. این در حالی است که تخلف این فروشگاه، به کار بردن یک تبلیغ بوده، نه به خطرانداختن امنیت ملی. اگر چه در زمینه جلوگیری از فیلترینگ، قدرتمندتر از ما هم نمی‌تواند کاری کند، ولی باز هم ما حاضر به همکاری در این زمینه با کمیته فیلترینگ هستیم.»

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

منبع : شرق

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 219 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:57

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، روش جدید حذف پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته برای مشترکان موبایل و جزئیات دسته بندی و تفکیک پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده را تشریح کرد.

کدام پیامک های تبلیغاتی حذف نمی شوند؟

پیامک های تبلیغاتی

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به تازگی سرویس یکپارچه ای را برای حذف پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی راه اندازی کرده است تا مشترکان ۳ اپراتور موبایل بتوانند به یک شیوه، دریافت پیامکهایی را که آسایش آنها را برهم زده است حذف و یا لغو کنند.

در این شیوه، فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی برای کاربران تمامی اپراتورهای تلفن همراه، از طریق سامانه پیامکی ۸۰۰ و یا شماره‌گیری کددستوری #۸۰۰* ممکن شده است و کاربران می توانند از این روش، نسبت به انواع پیامکهای ارزش افزوده فعال روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و یا در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، آنها را لغو کنند.

در این سرویس اما تفاوت پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده برای کاربران، به صورت واضح اعلام نشده است و بسیاری از کاربران در استفاده از این روش برای حذف پیامکهای خود با ابهام مواجه شده اند.

صادق عباسی شاهکوه معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو، جزئیات نحوه استفاده از سامانه ۸۰۰ را برای حذف پیامکهای ناخواسته توضیح داد.

تعریف ۸ دسته برای پیامکهای ارزش افزوده و یک دسته برای پیامهای تبلیغاتی

وی گفت: پیامهای تبلیغاتی همانطور که اسمش مشخص است تبلیغی بوده و به صورت ناخواسته و اسپم برای مشترک ارسال می شود. در این زمینه از اپراتورها خواسته شده است که در صورت درخواست کاربر، ارسال تمامی پیامکهای تبلیغاتی برای وی، قطع شود. اما در مورد پیامکهای ارزش افزوده با توجه به دسته بندی صورت گرفته، این امکان برای مشترک دیده شده است که بتواند پیامک ارزش افزوده را به دلخواه حذف و یا لغو کند.

معاون رگولاتوری توضیح داد: پیامک ارزش افزوده به پیامکهایی گفته می شود که به ازای دریافت هر پیامک، از مشترک، هزینه کسر شود. برای مثال این پیامکها شامل پیامکهای بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار می شود. براین اساس در این طرح، برای تمامی پیامکهای تبلیغاتی در صورت تقاضای مشترک، امکان لغو وجود دارد اما درمورد پیامکهای ارزش افزوده، اپراتورها موظف شده‌اند که لیست این سرویس های فعال را در اختیار مشترک قرار داده و روشهای غیرفعالسازی آن را نیز اعلام کنند.

عباسی شاهکوه با اشاره به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که پیامکهای انبوه را در ۹ دسته بندی شامل ۸ مورد پیامک ارزش افزوده و یک مورد پیامک تبلیغاتی تقسیم بندی کرده است، ادامه داد: با توجه به دسته بندی که برای پیامکهای ارزش افزوده درنظر گرفته شده است از اپراتورهای موبایل خواسته ایم گزینه ای در این سرویس در اختیار مشترک قرار دهند تا مشترک بداند که چه سرویس هایی را فعال دارد و تصمیم بگیرد که آیا پیامک آن را خذف کند و یا خیر.

پیامکهای بانکی، قطع نمی شود

معاون رگولاتوری با تاکید براینکه در این طرح قصدمان این نیست که تمامی پیامکهای انبوه به صورت یکجا قطع شود به مهر گفت: قصد براین است که این امکان برای مشترک فراهم شود که بتواند از روی لیست، سرویس پیامکی خود را انتخاب کند و از روش فعالسازی و غیرفعالسازی آن آگاه باشد تا در صورت تمایل، تمامی سرویس ها و یا یک یا چند سرویس پیامکی را بتواند حذف کند. این روشها هم اکنون بر روی سامانه ۸۰۰ فراهم شده و اپراتورها ملزم به ارائه این خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از درخواست مشترک، اپراتور ملزم است که ظرف ۲۴ ساعت تمامی سرویس های پیامک تبلیغاتی مشترک را لغو کند، خاطرنشان کرد: پیامکهای ارسالی از بانکها که مربوط به اطلاعات موجود در حساب بانکی افراد است و پیامکهایی که با مضمون اطلاع از تراکنش صورت گرفته برای مشترک ارسال می‌شود، مشمول این طرح نمی شود و با ارسال این کد، قطع نخواهد شد.

عباسی شاهکوه با تاکید براینکه پیامکهای واریز و برداشت از حساب و خرید، در دسته پیامکهای ارزش افزوده و تبلیغاتی قرار نمی گیرد و به عنوان پیامکهای تراکنشی است گفت: به اپراتورها الزام کردیم که در این زمینه نباید اختلالی در سرویس مشترکان ایجاد شود و در هیچ شرایطی نباید این پیامکها قطع شود. اما باید توجه داشت که پیامکهای اطلاع رسانی بانک، در صورتیکه تبلیغاتی باشد، در دسته پیامکهای تبلیغاتی قرار می گیرد و در صورت درخواست مشترک، لغو خواهد شد.

پیامکهای تبلیغاتی اپراتورهای موبایل قطع می شود

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه پیامکهای تبلیغاتی اپراتورها نیز جز پیامکهای تبلیغاتی محسوب می شود و باید حذف شود گفت: تا پیش از این تبلیغاتی که از سوی اپراتورها به مشترک ارسال می شد، در دسته پیامکهای اسپم قرار نمی گرفت اما در این طرح جدید، اپراتور را ملزم کردیم در صورت درخواست کاربر برای حذف پیامکهای تبلیغاتی، پیامکهای خودشان را نیز باید قطع کنند.

عباسی شاهکوه با اشاره به اختلالاتی که در آغاز اجرای این طرح، بر روی شبکه اپراتورهای موبایل دیده می شود تاکید کرد: در ساعات اولیه اجرای این طرح، به دلیل افزایش بار ترافیکی مشکلاتی در نحوه اجرای آن پیش آمد که با افزایش سرور از سوی اپراتورها، هم اکنون مشکل تا حدی برطرف شده است. اما به طور قطع به چند روز زمان نیاز داریم تا این سرویس پایدار شود.

وی اضافه کرد: این طرح به تدریج در حال تکمیل شدن است و در این مرحله موفق شده ایم که یک چارچوب یکسان را برای هماهنگی و مقررات گذاری در حوزه ساماندهی پیامکهای انبوه اجرایی کنیم. به تدریج نقاط ضعف این سیستم اصلاح و برطرف می شود. ممکن است در چند روز نخست این طرح، با اختلالاتی همراه باشد اما به مرور تکمیل می شود.

معاون رگولاتوری با تاکید بر یکسان سازی نحوه درخواست مشترکان برای قطع سرویس های پیامکی، افزود: این سرویس با نظارت کامل و مستقیم رگولاتوری انجام می شود و به زودی قابلیتهای دیگری مانند آمارگیری و نظرسنجی را نیز به این سامانه اضافه خواهیم کرد تا در صورت نارضایتی کاربران، موضوع به صورت مستقیم پیگیری شود.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:57

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

 گوگل سرانجام بعد از سه سال تصمیم گرفت امکان ارسال ویدئو از طریق اپلیکیشن پیام رسان Hangouts را برای کاربران سیستم‌عامل iOS فراهم کند.

قابلیت ارسال ویدئو به اپلیکیشن Hangouts آمد!

اپلیکیشن Hangouts

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، براساس به‌روزرسانی جدید Hangouts حالا کاربران می‌توانند فایل‌های ویدئویی تا یک دقیقه با این اپلیکیشن بگیرند و از این طریق برای یکدیگر ارسال کنند. اضافه کردن این امکان برای گوگل سه سال زمان برده است. تا پیش از این کاربران iOS صرفا می‌توانستند ویدئوهایی تا ۱۰ ثانیه را با هنگ‌اوت بگیرند و ارسال کنند و جالب اینکه این امکان در اندروید وجود نداشته است.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 188 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 18:44

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

دو پست را پشت سر گذاشتیم و حالا در قسمت سوم و نهایی این پست می خواهیم این مطلب را به پایان ببریم؛ پس همراه ما باشید.

با خواندن این مطلب دیگر کیبورد بلوتوث خریداری نمی کنید! (قسمت سوم)

کیبورد

  1. ۵-مسائل جفت شدن بلوتوث

    این بزرگترین مشکل بلوتوث است؛ یک بررسی سریع از مشتریان نشان می دهد که شکایت های بی شماری در مورد مسائل مربوط به سازگاری وجود دارد.

به عنوان مثال، آخرین نسخه ی اوبونتو و ویندوز ۷ از بلوتوث ۴٫۰ پشتیبانی نمی کنند. علاوه بر این ها نسخه ی اندروید که قدیمی تر از ورژن آبنبات پاستیلی ۴٫۳ است هم از فرمت مصرف انرژی کم بلوتوث پشتیبانی نمی کنند. به طور کلی، مشکلات مربوط به سازگاری بلوتوث می تواند مزیت اصلی استفاده از صفحه کلیدهای سیمی در وهله ی اول باشد.

اگر کمی خوشانش باشیم در آینده ی نزدیک صفحه کلیدهای مجهز به وای فای را هم مشاهده می کنیم. وای فای مستقیم مزیت های بیشماری نسبت به بلوتوث دارد که هرچند به یک کارت بی سیم سازگار با وای فای نیاز دارد، اما به دلیل اینکه با بیشتر دستگاه های اندرویدی سازگار است می تواند انتخاب خوبی باشد. تنها مشکلی که وجود دارد این است که صفحه کلید وای فای مستقیم با کیفیت خوب به سختی پیدا می شود.

  1. ۶-باتری تا ابد دوام نخواهد آورد!

در واقع، باتری یک کیبورد بلوتوث هم ممکن نیست بتواند چند سال بدون هیچ مشکلی کار کند. باتری های لیتیوم یونی در طول این سال ها بارها شکست خورده اند.

چرخه ی تخلیه ی شارژ باتری های لیتیوم یونی بعد از مدتی به دلیل از دست دادن انسجام موارد شیمیایی موجود در باتری سرعت می گیرد.

علاوه بر اینها، یک باتری لیتیوم یونی به ندرت می تواند در مدت زمان طولانی شارژ نگه دارد و بسیاری از آنها هم قابل تعویض توسط کاربران نیستند. اگر این باتری ها خراب شوند، مجبورید که کل صفحه کلید را دور بیندازید مگر اینکه دارای مهارت های لحیم کاری باشید. کیبوردهای بلوتوث با باتری های قابل تعویض وجود دارند اما به سختی یافت می شوند و چندان هم معمول نیستند.

در این میان یک استثنا وجود دارد و آن Logitech K480 است :

لاجیتک

این دستگاه فوق العاده از لاجیتک می تواند بر روی هر دستگاهی که شما مایل باشید سوار شود. با استفاده از این صفحه کلید می توانید با تمام دستگاه هایی که فکرش را بکنید اعم از ویندوز، مک، سیستم عامل کروم، اندروید، اپل، آیفون، اپل تیوی ۲ و ۳، یا هر دستگاهی مانند تلفن های هوشمند که دارای بلوتوث هستند کار کنید.

این کیبورد با قیمت ۳۰ دلار در آمازون عرضه می شود.

آیا باید یک کیبورد بلوتوث خریداری کنید؟

تا اینجای کار به این نتیجه رسیدیم که هیچ صفحه کلید بلوتوث کاملی در بازار وجود ندارد و هر کدام آنها دارای مشکلاتی هستند.

نکته ی جالب در این بین این است که شرکتی به تازگی مشغول ساخت سوئیچ های صفحه کلید میکرومکانیکی شده است. شرکت TTC سوئیچ هایی با ارتفاع ۷٫۱ میلی متر تولید می کند که برای کیبوردهای قبل هم مناسب اند. امیدواریم که لاجیتک نیز بتواند در محصولاتش از این سوئیچ ها استفاده کند.

نظر شما در این مورد چیست آیا هنوز به خرید صفحه کلیدهای بلوتوثی علاقه دارید؟

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

منبع : MakeUseOf

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 189 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 18:44

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

شرکت اپل به دلیل کاهش ۱.۸ درصدی سهام خود، تولید گوشی های آیفون را به کندی انجام می دهد.

کاهش تولید گوشی های Apple!

گوشی های Apple

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مهر، بر اساس تحلیل های پایگاه «نیکی بیزینس دیلی آمریکا» شرکت اپل تولید گوشی های آیفون را در سه ماه دوم سال جاری میلادی (آوریل تا ژوئن) به دلیل کاهش سهام خود در بورس تقلیل می دهد.

گفته می شود که شرکت اپل قصد ندارد تولید گوشی های جدید مدل SE را به اندازه کافی به بازار عرضه کند.

همچنین به دلیل بحران مالی در این شرکت تولید گوشی های ۶s و ۶s پلاس هم در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد.

پیش از این شرکت اپل به دلیل مشکلات مالی در سال ۲۰۱۳ میلادی قبول سفارش گوشی های آیفون ۵C را بعداز یک ماه رونمایی به مدت یک ماه کاهش داد.

در همین حال درآمد شرکت اپل در سه ماه نخست سال جاری میلادی بعنوان کمترین رقم در ۱۳ سال اخیر گزارش شده است.

بر اساس پیش بینی های تحلیگران حوزه مخابرات، فروش گوشی های هوشمند در سال جاری میلادی به کمترین رقم خواهد رسید.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 191 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 18:44

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از اقتصاد آنلاین، قیمت تلویزیون‌ های هوشمند در بازار به شرح جدول زیر است‎:

لیست قیمت تلویزیون‌ های هوشمند در بازار
تلویزیون‌ های هوشمند

توجه:
۱. برسام تمامی تلاش خود را جهت ارائه قیمت های بروز و تا حد امکان قابل استناد خواهد کرد.

۲. لیست قیمت ارائه شده صرفا جهت اطلاع رسانی است.

۳. پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام هیچگونه مسئولیتی در قبال قیمت های ارائه شده نخواهد داشت.

۴. جهت خرید کالاهای معرفی شده به فروشگاه های معتبر سراسر کشور مراجعه فرمایید.

تلویزیون‌ های هوشمند

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 209 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:59

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند اینترنت ایران تا پایان امسال به ۱۲ هزار گیگابیت برثانیه افزایش خواهد یافت.

افزایش پهنای باند اینترنت تا پایان امسال!

پهنای باند اینترنت

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایرنا، Bit (بیت): بیت کوچک‌ترین واحد حافظه است که فقط دو مقدار صفر (۰) یا یک (۱) را می‌توان در آن ذخیره کرد. GB (گیگابایت): هر گیگابایت برابر یک هزار مگابایت و هر مگابایت نیز برابر با ۱۰۳ کیلوبایت است.

محمود واعظی در گفت و گو افزود: افزایش پهنای باند اینترنت یکی از مطالبات رئیس جمهوری هنگام دیدار ابتدای امسال از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که تاکید کرد اقدام ها برای افزایش سرعت انجام شود.وی به تدوین برنامه های لازم برای تحقق این خواسته رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: برنامه ها در جلسه شورای معاونان به رئیس جمهوری گزارش شد و بر اساس آنها مقرر است پهنای باند ینترنت به ۱۰ تا ۱۲ هزار گیگابیت برثانیه تا پایان امسال برسد.

واعظی میزان پهنای باند اینترنت در ابتدای کار دولت یازدهم را ۶۲۴ گیگابیت برثانیه عنوان کرد و یادآورشد: اقدام های انجام شده از آن زمان تاکنون، سرعت اینترنت را به چهار هزار گیگابیت برثانیه تا پایان اسفندماه سال گذشته ارتقا داده است.

وزیر ارتباطات به برنامه طراحی شده برای رونمایی از شبکه ملی اطلاعات در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: رونمایی از این شبکه و افزایش سرعت اینترنت به کاربران اجازه می دهد در کوتاهترین زمان به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه به تدوین بودجه مورد نیاز برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای امسال اشاره کرد و گفت: بودجه ای که برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده براساس توان دولت است و نمی توان بیش از آنچه درآمد هست بودجه نویسی کرد.

واعظی یادآورشد: گرچه بودجه نویسی انجام شده اما برنامه های وزارت ارتباطات بسیار گسترده تر و فراتر از میزان بودجه در نظر گرفته شده است و این امر سبب بروز کمبودهایی برای رسیدن به اهداف تدوین شده خواهد بود.

وزیر ارتباطات افزود: براساس برنامه های تدوین شده، قرار است کمبود بودجه با کمک گرفتن از بخش خصوصی، بانک ها و هلدینگ های سرمایه گذار تامین شود تا در رسیدن به اهداف، خللی ایجاد نشود.

وی به اجرا شدن برجام و رفع تحریم ها از کشور اشاره کرد و گفت: امکان سرمایه گذاری خارجی بعد از اجرای برجام در کشور افزایش یافته که این نیز فرصتی برای جبران کمبودهاست.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 181 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:59

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

دنیای تبلت‌ها در سال جدید شاهد تغییرات گسترده و مثبتی شده است. شاید در حال حاضر انتخاب بهترین تبلت جهت خرید دشوارتر از گذشته شده باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی را با بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۶ میلادی آشنا کنیم.

بهترین تبلت های سال ۲۰۱۶ !

بهترین تبلت

اگر به دنبال انتخاب تبلتی ایده آل و مناسب می‌گردید که رنگ سال ۲۰۱۶ را به خود دیده باشند، این مطلب بهترین راهنما برای شما خواهد بود. در این مقاله سعی بر آن شده تا ترکیب کلی بین طراحی ایده آل، مشخصات مناسب، رابط کاربری، سیستم‌عامل و اکوسیستم مناسب بین تبلت‌ها و لوازم جانبی آن‌ها موردبررسی قرار داده شود.
بر این سعی داشتیم تا تمامی ویژگی‌های آیپد‌های اپل و سایر تبلت‌های اندرویدی را کنار یکدیگر بچینیم. پس نگران نباشید چراکه هیچ نگاه جانب‌داری به انتخاب بهترین‌ها نشده است. با ما همراه باشید.

بهترین تبلت – سایز متوسط

اپل آیپد پرو ۹٫۷ – ۵۹۹ دلار

بهترین تبلت

وزن ۴۳۷ گرم
ابعاد ۲۴۰ در ۱۷۰ در ۶٫۱ میلی‌متر
سیستم‌عامل آی او اس ۹٫۳
سایز صفحه‌نمایش ۹٫۷ اینچ
رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل
پردازنده Apple A9X
رم ۲ گیگابایت
فضای داخلی ۳۲/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
باتری ۶,۴۷۰ میلی‌آمپر
دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسل
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل

هیچ جای شکی نیست که آیپد پرو ۹٫۷ اینچی اپل بهترین تبلت هوشمند است که تابه‌حال ساخته شده و شاید هیجان‌انگیزترین محصول اپل باشد که ما تابه‌حال شاهد حضور آن نبوده‌ایم. البته که این محصول گران‌قیمت است اما در ازای پولی که پرداخت می‌کنید، شما صاحب یک تبلت همه چی تمام خواهید شد.

به‌طورکلی عمر باتری این دستگاه بسیار عالی بوده، دوربین نسبت به آیپد‌های قبلی عملکرد قابل‌قبول‌تری را ارائه می‌دهد و صفحه‌نمایش باکیفیت آن نیز وب‌گردی، تماشای فیلم و اجرای بازی‌ها را لذت‌بخش‌تر از هرزمانی کرده است. کیفیت ساخت این بسیار بالا بوده و با نسبت ابعاد ۴ در ۳ می‌تواند به‌راحتی در دست قرار گیرد. اما اگر نسبت به ظرفیت رم این محصول تردید دارید، تبلت آیپد ایر ۲ می‌تواند جایگزینی عالی برای آن باشد.

بهترین تبلت – سایز بزرگ

اپل آیپد پرو ۱۲٫۹ – ۷۹۹ دلار

بهترین تبلت

وزن ۷۱۳ گرم
ابعاد ۳۰۶ در ۲۲۰ در ۶٫۹ میلی‌متر
سیستم‌عامل آی او اس ۹٫۰
سایز صفحه‌نمایش ۱۲٫۹ اینچ
رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل
پردازنده Apple A9X
رم ۴ گیگابایت
فضای داخلی ۳۲/۱۲۸ گیگابایت
باتری ۱۰,۳۰۷ میلی‌آمپر
دوربین پشتی ۸ مگاپیکسل
دوربین جلو ۱٫۲ مگاپیکسل

این تبلت را می‌توان نسخه پیشرفته‌تر و جایگزین آیپد ایر ۲ اپل دانست و آن‌که آیپد پرو نخستین تبلت اپل است که با سایز ۱۲٫۹ اینچ عرضه می‌شود. این تبلت غول‌پیکر که به‌عنوان بهترین تبلت سایز بزرگ منتخب ما نیز معرفی می‌شود، کمی سخت قابل استفاده در دست خواهد بود. بنابراین نباید انتظار آن را داشته باشید تا با یک دست به استفاده از آن بپردازید.

این بدین معنی است که در اینجا تبلتی با یک صفحه‌نمایش بسیار عالی و بزرگ داریم که می‌توانید به همراه قلم هوشمند اپل ” Apple Pencil ” و یک باتری قدرتمند ۱۰,۳۰۷ همراه با سخت‌افزاری ایده آل از آن لذت ببرید. در زیر قاب این تبلت تراشه A9X و چهار گیگ رم قرار گرفته است که می‌توانند از پس سخت‌ترین کار‌ها برآیند.

بهترین تبلت – سایز کوچک

اپل آیپد مینی ۴ – ۴۰۰ دلار

بهترین تبلت

وزن ۲۹۹ گرم
ابعاد ۲۰۳ در ۱۳۴ در ۶٫۱ میلی‌متر
سیستم‌عامل آی او اس ۹٫۰
سایز صفحه‌نمایش ۷٫۹ اینچ
رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل
پردازنده Apple A8
رم ۲ گیگابایت
فضای داخلی ۱۶/۶۴/۱۲۸ گیگابایت
باتری ۵,۱۲۴ میلی‌آمپر
دوربین پشتی ۸ مگاپیکسل
دوربین جلو ۱٫۲ مگاپیکسل

این عجیب نیست که نماینده کوچک اپلی‌ها توانسته فروش فوق‌العاده‌ای را در سطح جهان داشته باشد. هرچند که اگر وزن یکی از مهم‌ترین رکن‌های خرید یک تبلت کوچک برای شماست، آیپد مینی ۴ مناسب شما نخواهد بود. چراکه این تبلت به خاطر کیفیت ساخت و بدنه‌ی باکیفیتی که دارد نسبت به سایر تبلت‌های هم‌سایز خودش از وزن بالاتری برخوردار است.

این محصول به جهت خوش‌دست بودن خودش تبلتی ایده آل برای مسافرت و تجربه سرگرمی‌های مهیج است. بسیاری از مصرف کنندگان این محصول را به جهت نسبتاً قدیمی بودنش نمی‌پسندند اما واقعاً از لذت داشتن این تبلت کوچک سخت می‌شود گذشت.

بهترین تبلت اندرویدی

گوگل پیکسل سی – ۴۹۹ دلار

بهترین تبلت

وزن ۵۱۷ گرم
ابعاد ۲۴۲ در ۱۷۹ در ۷ میلی‌متر
سیستم‌عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو
سایز صفحه‌نمایش ۱۰٫۲ اینچ
رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۸۰۰ پیکسل
پردازنده Nvdia Tegra X1
رم ۳ گیگابایت
فضای داخلی ۶۴ گیگابایت
باتری – میلی‌آمپر، ۱۰ ساعت نگهداری شارژ
دوربین پشتی ۸ مگاپیکسل
دوربین جلو ۲ مگاپیکسل

فراموش نکنید که تبلت گوگل پیکسل سی یکی دیگر از محصولات نکسوس است؛ اما گوگل این بار شانس آن را داشته که بدون یاری گرفتن از تولیدکنندگان دیگر به تولید محصولات خودش بپردازد که البته در این راه بسیار موفق ظاهر شده است.

گوگل پیکسل سی را باید بهترین تبلت اندرویدی حال حاضر دانست. البته شما می‌توانید با پرداخت حدود ۹۰ دلار یک کیبورد مخصوص نیز برای آن تهیه کنید و با استفاده از آن لذت ببرید. گوگل در طراحی این محصول خود سعی کرده نهایت سلیقه خود را به خرج دهد.

بهترین تبلت – حمل و نقل زیاد

سونی اکسپریا زد ۴ نسخه تبلت – ۳۷۵ دلار

بهترین تبلت

وزن ۳۸۹ گرم
ابعاد ۲۵۴ در ۱۶۷ در ۶٫۱ میلی‌متر
سیستم‌عامل اندروید ۵٫۰ آب‌نبات‌چوبی
سایز صفحه‌نمایش ۱۰٫۱ اینچ
رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰
رم ۳ گیگابایت
فضای داخلی ۳۲ گیگابایت
باتری ۶,۰۰۰ میلی‌آمپر
دوربین پشتی ۸٫۱ مگاپیکسل
دوربین جلو ۵٫۱ مگاپیکسل

تبلت سونی زد ۴ یکی از بهترین تبلت‌های تولید شده در کل تاریخ این کمپانی به‌حساب می‌آید. درست همانند بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های دیگر این کمپانی، اکسپریا زد ۴ نیز دارای بدنه‌ای ضدآب بوده و با غوطه‌ور شدن در یک مخزن پر از آب همواره سالم خواهد ماند. بنابراین زد ۴ را می‌توان گزینه‌ای ایده آل برای استفاده کودکان و یا استفاده در مکان‌های خیس دانست.

از سویی دیگر اگر دارای یک کنسول پلی‌استیشن ۴ سونی نیز باشید می‌توانید به آن متصل شده و به‌وسیله تبلتتان از بازی کردن لذت ببرید. علاوه بر آن کیفیت صفحه نمایش این تبلت نیز قابل تقدیر است.

بهترین تبلت مولتی‌مدیا

سامسونگ گلکسی تب اس ۲ – ۴۳۸ دلار

بهترین تبلت

وزن ۷۶۶ گرم
ابعاد ۲۳۷ در ۱۶۹ در ۵٫۶ میلی‌متر
سیستم عامل اندروید ۵٫۰ آب‌نبات‌چوبی
سایز صفحه‌نمایش ۹٫۷ اینچ
رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل
پردازنده Exynos 5433
رم ۳ گیگابایت
فضای داخلی ۳۲ گیگابایت
باتری ۵,۸۷۰ میلی‌آمپر
دوربین پشتی ۸ مگاپیکسل
دوربین جلو ۲٫۱ مگاپیکسل

تازه‌ترین محصول سامسونگ به نظر می‌رسد که بهترین تبلت ساخته شده توسط این کمپانی است. هرچند که طراحی این محصول حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد اما زیباست و در زیر قاب آن نیز سخت‌افزاری بسیار خوب می‌توان دید که سیستم‌عامل اندروید مارشمالو هم آن را جذاب‌تر از گذشته می‌کند. اگر به دنبال یک تبلت اندرویدی با طراحی مشابه آیپد ایر ۲ اپل هستید، تبلت گلکسی تب اس ۲ سامسونگ می‌تواند بهترین گزینه‌ی شما باشد.

بهترین تبلت ویندوزی

مایکروسافت سرفیس پرو ۴ – ۸۹۹ دلار

بهترین تبلت

وزن ۷۶۶ گرم
ابعاد ۲۹۲ در ۲۰۱ در ۸٫۵ میلی‌متر
سیستم‌عامل ویندوز ۱۰
سایز صفحه‌نمایش ۱۲٫۳ اینچ
رزولوشن ۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ پیکسل
پردازنده اینتل Core M3
رم ۴ گیگابایت
فضای داخلی ۱۲۸ گیگابایت
باتری – میلی‌آمپر
دوربین پشتی ۸ مگاپیکسل
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل

سرفیس پرو ۴ مایکروسافت شباهت زیاد با نسل گذشته خود دارد اما در اصل تفاوت‌های سیستمی این دو مدل بسیار است. باری دیگر شاهد قابلیت تبدیل‌شدن به دو حالت تبلت و لپ‌تاپ در این محصول هستیم اما در این مدل تجربه این کار بسیار لذت‌بخش‌تر از قبل بوده و بسیار آسان‌تر انجام می‌گیرد.

مایکروسافت تبلت جدید خود را با کاور ساده‌ای عرضه نکرده است، بنابراین باید به‌صورت جداگانه‌ای آن را تهیه کنید تا بتوانید با اضافه شدن یک کاور کیبورد دار، تجربه استفاده هم‌زمان تبلت و لپ‌تاپ را به دست آورید.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

منبع : گجت نیوز

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 199 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:59

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

محققین آلمانی حسگر هوشمندی را ساخته اند که قادر به تشخیص فرکانس های حمله صرعی است.

حسگر هوشمندی که حمله صرعی را تشخیص می دهد!

حسگر هوشمندی

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مهر، تنها راه تشخیص حمله صرعی در حال حاضر گرفتن نوار مغز است که این روش تنها در بیمارستان میسر است اما محققین دانشگاه «بن» آلمان در حال توسعه شیوه ای هستند که به کمک وسیله ای شبیه به سمعک که دارای حسگر هوشمند است، حمله صرعی را کنترل کنند.

این حسگر به گوشی هوشمند متصل می شود و قادر به بررسی و گردآوری اطلاعات راجع به فرکانس های مرتبط با حمله صرعی است و بعد از آن، اطلاعات را به گوشی هوشمند ارسال می کند.

نام این دستگاه EPItect است و می تواند فرکانس های مرتبط با حمله صرعی را اندازه گیری کند. در حقیقت اطلاعات بدست آمده به گوشی همراه داده می شوند و از این طریق به رایانه مرکزی که به گوشی هوشمند وصل است برای پردازش مخابره می شوند که در صورت احتمال حمله صرعی به کاربر خود پیام هشدار می فرستد.

این وسیله هوشمند به بیماران صرعی کمک می کند که با اندازه گیری دقیق میزان فرکانس ها و شدت حمله صرعی، این بیماری را در کنترل خود در بیاورند.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.​

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 196 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 22:58

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

گزارش سالانه اپل به صورت آنلاین منتشر شده است،بر اساس این گزارش ظاهرا اپل دست به هر چیزی که می‌زند طلا می‌شود، بد نیست بدانید حتی طرح بازیافت گوشی‌های قدیمی این شرکت نیز برای اپل حدود ۴۰ میلیون دلار درآمد زایی داشته است!

درآمدزایی Apple از طرح بازیافت گوشی های قدیمی !

درآمدزایی Apple

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارنت، اپل طی برنامه‌های فروش خود اعلام کرده بود آیفون‌های قدیمی این شرکت را با محصولات جدید این شرکت تعویض می‌کند، این امر باعث شد کاربران زیادی گوشی‌های خود را تحویل دهند، جالب است بدانید این تجهیزات مستعمل در مجموع در سال گذشته حدود ۲۷ تن وزن داشتند که پس از جداسازی فلز، شیشه و سایر قسمت‌ها، از این تجهیزات حدود یک تن طلا بدست آمده است. این مقدار طلا به همراه سایر قطعات بازیافت شده باعث شد تا اپل از تجهیزات قدیمی خود هم سود کلانی به جیب بزند.

بر اساس گزارشی که از جانب کارخانه بازیافت منتشر شده است، حدود ۹ دلار فلز گرانبها در یک کامپیوتر خانگی استفاده شده است، از طرف دیگر انجمن جهانی طلا نیز مدعی است که حدود ۲۵ تا ۳۰ میلی‌گرم طلا در گوشی‌های همراهی نظیر آیفون به کار می‌رود که این میزان قیمتی حدود ۱ دلار دارد. طلا فلزی است با میزان رسانایی بسیار بالا، از طرف دیگر این فلز خاصیت حالت‌گیری زیادی هم دارد و به هر صورتی می‌توان آنرا در مدارهای مختلف الکترونیک استفاده کرد، این امر باعث شده تا مهندسین به کارگیری این فلز گران‌قیمت در تجهیزات الکترونیک علاقه نشان دهند.

از طرف دیگر این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اپل در طول حیات خود میلیون‌ها دستگاه کامپیوتر مک، آیفون، آی‌پد و سایر تجهیزات الکترونیک را تولید کرده است و با این حساب بازیافت این محصولات و استخراج طلا و سایر مواد قیمتی به کار گرفته شده در آنها می‌تواند برای اپل نقش معدن طلا را ایفا کند.

جالب اینجاست که در کنار طلا،‌از این تجهیزات، حدود ۳ تن نقره نیز استخراج شده که حدود ۱۰۷ هزار دلار ارزش دارد، فلز پرکاربرد دیگری که در مدارهای الکترونیک استفاده بسیار زیادی دارد مس است. بد نیست بدانید میزان مس بازیافتی از این تجهیزات نیز حدود ۶.۵ میلیون دلار سود روانه جیب اپل کرده است.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 181 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 22:58